Het zou mooi zijn als de auto’s geen routineonderhoud nodig hebben, maar dat doen ze wel! Olie, banden, remmen – deze moeten allemaal worden vervangen. Te veel tijd laten voor vervanging kan leiden tot extra schade die soms onomkeerbaar is. Als u de signalen niet kent dat uw remmen moeten worden vervangen, kunt u dit eerder doen dan nodig is en daardoor te snel geld uitgeven aan de beurs. U hoeft geen expert te zijn om te weten wanneer er de grootste gebruikssporen zijn. Naast de remfouten, brengt het voertuig ook geluid als bewijs dat iets niet werkt zoals het hoort.
Een autorem heeft basisonderdelen, zoals de meeste specialisten opmerken, zoals: een hydraulische remklauw, een vloeistofleiding, een pad en een rotor (waarvan kan worden gezegd dat ze deel uitmaken van het wiel). Onder normale omstandigheden zullen de klem en de lijnen niet slijten. Ze zijn gebouwd om een tijdje mee te gaan. De rotor is een gladde metalen schijf die met het wiel meedraait en het remblok tegen de rotor wordt gedrukt. Deze wrijving vermindert de dikte van de vulstof.
Als dat gebeurt, is dit de mogelijke plek om problemen te krijgen. Om effectief te kunnen werken, moet de rotor glad en vlak zijn. Onder het gepolsterde deel van het remblok zit een paar metalen schroeven. Wanneer het blok verslijt, beginnen deze metalen schroeven naar de rotor te slijpen, waardoor krassen en groeven ontstaan. Op dit punt moet u meestal de rotor vervangen, anders vermindert u de verwachting van de volgende set levensremmen.
Een ding waar je naar zou kunnen zoeken, is het remblok zelf. Als je het interieur kunt zien, zoek dan naar een grote metalen schijf, daar is de rotor. Op een gegeven moment zou je iets moeten zien dat zich om de rand van de sleur wikkelt, die 4-5 cm lang is en ronde vormen heeft. Dit zijn de remblokken. Kijk naar binnen of voel met je vinger om de dikte te bepalen. Als het lijkt alsof het bijna weg is, is het tijd om nieuwe eenheden te kopen, dus bekijk dit: auto-onderdelen winkel Motor-doctor.nl.
Er zijn ook enkele geluiden die uw auto kan vertonen als tekenen van slijtage. Het eerste is een waarschuwingsmechanisme dat op de rem zit, een klein stukje metaal dat in contact komt met de rotor. Ze zijn ontworpen om geen strepen en krassen op de rotor te veroorzaken, maar veroorzaken een hoog geluid.